Programming C, C++, Java, PHP, Ruby, Turing, VB
Computer Science Canada 
Programming C, C++, Java, PHP, Ruby, Turing, VB  

Username:   Password: 
 RegisterRegister   
 My First Turing Game: space rocket
Index -> Programming, Turing -> Turing Submissions
Goto page 1, 2  Next
View previous topic Printable versionDownload TopicRate TopicSubscribe to this topicPrivate MessagesRefresh page View next topic
Author Message
vagyb




PostPosted: Mon May 31, 2004 7:45 pm   Post subject: My First Turing Game: space rocket

here it is, been working on it for a while. Its for my computer isu. i'm almost done, gonna add credits, and top scores, and mite add another level. i want to thank guruguru cuz he helped me with a few problems.


SPACE GAME.zip
 Description:

Download
 Filename:  SPACE GAME.zip
 Filesize:  290.32 KB
 Downloaded:  730 Time(s)

Sponsor
Sponsor
Sponsor
sponsor
vagyb




PostPosted: Mon May 31, 2004 7:45 pm   Post subject: (No subject)

also do i get bits or something if ppl like it lol? i'm kinda new sorry :S
gamer




PostPosted: Mon May 31, 2004 7:47 pm   Post subject: (No subject)

only if anyone feel like ur game/prgram is good enough to deserve bits

btw im kinda busy now so no time to look at ur program
vagyb




PostPosted: Mon May 31, 2004 7:50 pm   Post subject: (No subject)

wait how do i have 57 bits :S wow just noticed that
vagyb




PostPosted: Mon May 31, 2004 8:51 pm   Post subject: (No subject)

any1 else?
guruguru




PostPosted: Mon May 31, 2004 10:26 pm   Post subject: (No subject)

Woot! That's a damn good first program! Good job on finishing it! It works flawlessly. As time goes on, how does it get harder? Is it just more boulders or what?

Great graphics. I would suggest you have the flame animated. Everytime you draw it you draw on of two pictures and then it looks like its animated.? Just an idea. I like!

Top Score: 26 Sad

+20BITS
vagyb




PostPosted: Mon May 31, 2004 10:29 pm   Post subject: (No subject)

wooho. lol alrite thx. i tried making the levels harder using a counter of some sort but it did not work very well :S. i'm gonna try to look into it more to c if i can figure it out. and tomorow i'll try to do the flame animating thing.

the problem is i'm a real nooby in turing and its hard to even figure out where to place the if statements in a code Sad
guruguru




PostPosted: Mon May 31, 2004 10:36 pm   Post subject: (No subject)

Just try stuff out. That's how I learned Very Happy. Trial and error Crying or Very sad .
Sponsor
Sponsor
Sponsor
sponsor
vagyb




PostPosted: Mon May 31, 2004 10:39 pm   Post subject: (No subject)

yep hehe
Delta




PostPosted: Mon May 31, 2004 11:18 pm   Post subject: (No subject)

I wish I could actually play this game. Everything kinda just flys past and I die before I can do anything. But from what I can see here are some things that may make it better. (note... only suggestions)

- Instead of using a 3.48MB background file that is completely black, try using Draw.FillBox or something similar
- Slow the game down so people on faster computers can play as well. (Framerates may help with this)
- Your fonts are messed up when it displays the score (elegible)
- Definately make an explosion animation (adds to it so much)
- Maybe make the boulders rotate as they come towards you
- different sizes of boulders are always a good idea
- different speeds for boulders
- low level = low speed and high level = high speed
- maybe have stars moving in the background for effect
- Have a general flying animation (like thrusters or something)
- Maybe tell people how to play (controls) or can you not shoot?
- If you can't shoot already, then allow shooting or the boulders
- Different powerups popup after either destroying boulders or after a certain amount of time. (ex: burst fire, shield, sonic boom (destroys all on screen boulders), etc.)
-Sounds(explosion/game over, powerup aquired, shooting, etc.) possibly background music ( nothing annoying tho!, lol)

Ya I know... alot of suggestions... I'm sorry, that's all it seems I'm good for anymore.

Good Luck, and for the most part (not being able to play here!) good job Smile

+ 15 BITS
vagyb




PostPosted: Tue Jun 01, 2004 7:37 am   Post subject: (No subject)

lol i'll try to add some of those things, but i dont think i can add all since i'm very new to turing :S but thx for the suggestions
the_short1




PostPosted: Tue Jun 01, 2004 4:10 pm   Post subject: (No subject)

YES CAN U SHOOT???


DELTA: wow .... uve been VERy active in all turing section lately... full of suggestion and helful hints!!! good job... do we have a turing mod? cuz u could be one ! ur good!

suggestion: alow user to move foward
be able to shoot... or know which key!


otherwise... lookz good..
Delta




PostPosted: Tue Jun 01, 2004 4:26 pm   Post subject: (No subject)

Ya I've been programming in Turing alot more because it's easy Smile and I'm working on a larger project in C# and I'm doing the setup thru here as a demo for my other partners in the project. I'd love to be moderator, but I believe Asian already is, but ya who knows maybe if enough of you guys vote for me I might become a turing mod Smile Smile
Paul




PostPosted: Tue Jun 01, 2004 4:40 pm   Post subject: (No subject)

Lol Asian Sensation is already the turing mod, although his coloring makes it look like "young mod" to me. Although delta, you didn't get into flash mod by voting did u ? Laughing Wink
the_short1




PostPosted: Tue Jun 01, 2004 7:13 pm   Post subject: (No subject)

but flash mod is so boring since no one ever posts there..

yesi though asian was a young mod not turing...

w/e





anyways.!!!


i noticed ur title..
.this is ur FIRST game... yet its ur ISU
what school / province are u from...
Display posts from previous:   
   Index -> Programming, Turing -> Turing Submissions
View previous topic Tell A FriendPrintable versionDownload TopicRate TopicSubscribe to this topicPrivate MessagesRefresh page View next topic

Page 1 of 2  [ 19 Posts ]
Goto page 1, 2  Next
Jump to:   


Style:  
Search: